كیك هزار برگ با توت‌فرنگی

كیك هزار برگ با توت‌فرنگی

 

 كیك هزار برگ با توت‌فرنگی 

  مواد لازم:
۵۰۰ گرم خمیر هزار لایه
یا هزار ورق
۱۰۰ گرم خامه شیرین شده
۲۰۰ گرم گردو
۱ ق س هل آسیاب شده
پودر قند به میزان لازم
۱۰ عدد توت فرنگی
متوسط و سفت

طرز تهیه:
بسته خمیر هزار لایه را باز كرده و هر كدام از خمیرها را جدا از هم روی سطح آردپاشی شده میز یا كابینت قرار دهید. در صورت تمایل با وردنه آنها را باز و نازك كنید. بعد از نازك كردن، هر دو طرف خمیر را كمی آرد بپاشید و خمیر را با توجه به قالبی كه انتخاب كرده‌اید به همان شكل (دایره یا مربع) و اندازه ببرید.

نكته: تعداد خمیرهای بریده شده هم بستگی به مواد میانی شیرینی و ارتفاع شیرینی‌تان دارد.

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن كنید و بگذارید یك ربع تا ۲۰ دقیقه گرم شود. آرد اضافی روی خمیرهای آماده را با برس یا قلم‌موی آشپزخانه پاك كرده و خمیرها را با دقت روی سینی فر چرب نشده پهن كنید.
سینی را در طبقه وسط فر بگذارید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر كنید تا خمیرها خوب پخته شوند. بعد از این مدت سینی فر را بیرون آورده و كناری بگذارید تا سرد شود. مدت لازم برای سرد شدن خمیر پنج تا شش ساعت است.

نكته: اگر تمام خمیر مورد نیازتان برای پخت توی سینی فر جا نشد، بعد از پنج تا شش ساعت یك بار دیگر مرحله پخت را تكرار كنید.

در فاصله زمانی‌ای كه قرار است خمیر سرد شود، می‌توانید مواد میانی شیرینی را آماده كنید؛ پس گردوها را در آسیاب بریزید و به پودر تبدیل كنید.
بعد از گذشت همان پنج تا شش ساعت با كاردك خمیرهای آماده یا درواقع همان نان‌های شیرینی‌ را با دقت و به آرامی از سینی فر جدا كنید. سعی كنید خمیرها سالم جدا شوند ولی اگر احیانا بعضی از آنها تكه‌تكه شدند هم نگران نشوید. از همان تكه‌های خرد شده هم می‌توانید استفاده كنید. البته بهتر است لایه‌ اول و آخر شیرینی درسته و كامل باشد.
یك لایه نان را در قالب مورد نظر بگذارید. این همان اولین لایه شیرینی است. بعد مقداری پودر قند روی آن بپاشید. حالا با كاردك خامه را روی نان خوب پهن كنید و مقداری هل و گردوی پودر شده روی خامه بریزید. برگ‌های توت‌فرنگی‌ها را هم جدا كرده و آنها را با یك چاقوی تیز به صورت ورقه ورقه ببرید. سپس چند ورق از توت‌فرنگی را روی سطح خامه پر از هل و گردو بچینید.
مواد فوق را با لایه دیگری از نان بپوشانید و دوباره كارپخش خامه را انجام دهید. این كار را آن‌قدر تكرار كنید تا مواد و خامه تمام شود. لایه آخر هم یك ورقه نان و مقداری پودر قند است كه البته با توت‌فرنگی تزئین شده.

 

امتیاز دستور پخت

  • (0 /5)
  • (0 امتیاز)